Breikers in de praktijk

Al meer dan 400 werkgevers sloten zich aan bij Breikers. Zij gingen aan de slag om de mobiliteit van hun medewerkers en organisatie slimmer en duurzamer te maken. Hoe pakken andere werkgevers dit aan? Wat werkt in de praktijk wel en juist niet? Wat zijn hun tips en trics? Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen.

CaseDuurzaamheidFietsen en vitaliteitMobiliteitsbeleid
Blauwe fiets met een rieten mand voor wijkverpleging van Omring, geparkeerd naast een houten bankje in een landelijk landschap.
Omring

‘‘Breikers helpt Omring richting een duurzaam mobiliteitsbeleid”

Omring heeft samen met Breikers het mobiliteitsvraagstuk onder de loep genomen. De zorgorganisatie wil een positieve beweging maken van een klassiek mobiliteitsbeleid voor de medewerkers en omgeving naar een modern en duurzaam beleid. Marcel Rosendaal, MT-lid Omring en Tobias van den Briel, consultant Breikers, vertellen hoe ze te werk zijn gegaan.

Naar de case
CaseDuurzaamheidMobiliteitsbeleid
Vrouw met lange bruine haren en kleurrijke sjaal poseert lachend buiten voor een moderne woonwijk en herfstige struiken.
HVO-Querido

Irene Mangnus van HVO-Querido: ‘Ik had veel eerder de hulp van Breikers in moeten roepen’

HVO-Querido heeft het mobiliteitsbeleid aangepast. Met behulp van Breikers heeft Irene Mangnus een mooi voorstel aan de directie kunnen overhandigen. “Of ik ergens spijt van heb? Zeker. Ik had veel eerder hun hulp in moeten roepen.”

Naar de case
CaseCO2-reductieDuurzaamheidFietsen en vitaliteitMobiliteitsbeleid
Logo van SEIN, Expertisecentrum voor epilepsie en slaapgeneeskunde, met gestileerde letters en een rood-blauw symbool links.
Sein

SEIN: ‘We willen hoog scoren op de Milieuthermometer Zorg’

“Eigenlijk waren we verbaasd dat zoiets als Breikers bestond”, vertellen de projectleden Duurzame Mobiliteit van SEIN. “Al googelend kwamen we bij jullie terecht. En daar zijn we blij om, want de hulp van een expert konden we goed gebruiken”.

Naar de case
CaseCO2-reductieFietsen en vitaliteitMobiliteitsbeleid
Vrouw poseert voor het raam met uitzicht op station Amsterdam Centraal.
Port of Amsterdam

Wanneer we onze klanten vragen om te werken aan CO2-reductie, moeten we zelf het goede voorbeeld geven.

Het hoofdkantoor van de Port of Amsterdam is gevestigd op de bovenste verdiepingen van het iconische Havengebouw dat uitkijkt op het Centraal Station. Voor medewerkers die op kantoor werken, is het OV of de fiets de meest voor de hand liggende manier om er te komen, vertelt Janet Zoer, Hoofd HR van de Port of Amsterdam.

Naar de case
CaseCO2-reductieDuurzaamheid
Luchtfoto van het Van Lanschot Kempen-kantoor aan de Beethovenstraat 300 in Amsterdam, omgeven door moderne kantoorgebouwen en stadsgezichten.
Van Lanschot Kempen

Van Lanschot Kempen: ‘Een flexibel en toekomstgericht mobiliteitsbeleid, dat was onze missie’

Flexibilisering en modernisering. Dat waren de voornaamste redenen voor Van Lanschot Kempen om het mobiliteitsbeleid aan te passen. Jos Hollestelle, consultant bij Breikers, bood hulp waar nodig.

Naar de case
CaseCO2-reductie
Modern kantoorgebouw van Lexence in Amsterdam, verlicht in de avond tegen een blauwe lucht.
Lexence

‘Door het advies en de begeleiding van Breikers hebben wij zo dadelijk een flexibeler en duurzamer mobiliteitsbeleid’

Lexence heeft de Samenwerkingsovereenkomst flexibel werken en slim reizen getekend. Zo zet het advocaten- en notarissenkantoor zich, samen met inmiddels 75 andere bedrijven binnen de Metropoolregio Amsterdam, actief in voor betere spreiding in het OV, minder files en meer fietsen en wandelen.

Naar de case