Wij zijn Breikers

Breikers helpt werkgevers in de Metropoolregio Amsterdam resultaatgericht bij hun transitie naar slimme & duurzame mobiliteit en logistiek. Met onafhankelijk en kosteloos advies op maat, met het grootste werkgeversnetwerk van Amsterdam, en met informatieve en inspirerende netwerkbijeenkomsten.

Breikers begeleidt, inspireert, informeert en motiveert

Bijna 300 grote werkgevers wisselen via het Breikers netwerk relevante kennis en ervaringen uit met andere HR- en facilitair professionals in de MRA. Breikers verbindt waar nodig ook belangenorganisaties, kennisinstellingen, werkgevers en overheid op mobiliteitsgebied.

Zonder verborgen kosten
Als werkgever maak je kosteloos gebruik van de adviesuren van onze onafhankelijke en deskundige adviseurs. En je kunt eveneens zonder kosten meedoen aan Breikers netwerkbijeenkomsten.

Samen Bouwen aan Bereikbaarheid
Dit is mogelijk omdat wij onderdeel uitmaken van het overheidsprogramma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid. Hierin werkt de MRA samen met de Rijksoverheid om de bereikbaarheid van de regio te borgen, ook na de bouw van 250.000 woningen tot 2040.

Wij helpen ook jouw organisatie graag op weg richting slimme & duurzame mobiliteit en logistiek! Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat we voor je kunnen doen.

Maak kennis met ons team

Rein Aarts
Algemeen Directeur

Wendel Kind
Operationeel Directeur

Ingeborg Brøndsted
Marketing & Communicatie Manaanager

Caroline Vlietstra
Content creator

Rita van der Pas
Community manager

Menno vd Valk
Manager Zuidas
ORAM

Robin Rijlaarsdam
Consultant
Corridor Hoorn – Amsterdam

Jos Hollestelle
Consultant
Zuidas

Marc van der Seijs
Consultant
Zuidoost

Ruud de Groot
Consultant Groot Schiphol

Paul Hoffschult
Consultant

Tobias van den Briel
Consultant

Sacha Buisman
Consultant Onderwijs

Michael van Wijngaarden
Consultant Logistiek

Marjolijn Feringa
Consultant
Hybride Werken

Laurens Boex
Consultant

Zowie
Mascotte
Zowerkthet.nl

Anita Nijboer
Bestuurslid
VNO-NCW

Irene Flotman
Secretaris
CBRE

Bastiaan Geurts
Voorzitter
Stern Groep N.V.

Partners

Partners

Werkgevers

Werkgevers

Antwoord op al je vragen

Ja, iedere organisatie kan contact met ons opnemen voor advies. Wij leveren altijd maatwerk, altijd onafhankelijk en altijd zonder kosten. Onze whitepapers en inspiratie events zijn ook gratis toegankelijk. Als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief blijf je hiervan automatisch op de hoogte.

Ja, de ervaring leert dat onze advisering op maat altijd leidt tot bruikbaar resultaat. Denk aan een postcodescan, workshops en meetings in het teken van kennisoverdracht rond specifieke thema’s. Deze uren worden vaak over enkele weken, soms maanden, verdeeld, omdat verandering binnen een organisatie nou eenmaal tijd kost. We betrekken doorgaans meerdere mensen binnen een organisatie bij het adviestraject. Waar nodig helpen we zelfs bij de eerste stappen van de uitvoering. Het is het resultaat dat telt. Want dikke rapporten die onderin de bureaula verdwijnen, daar heeft niemand wat aan.  

Onze uren worden betaald vanuit het overheidsprogramma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid. Omdat we met ons advies behalve het belang van jou als werkgever tegelijkertijd ook het algemeen maatschappelijke belang dienen. We zorgen samen met de werkgevers die we helpen voor minder onnodige kilometers, minder files, minder tijdverlies, minder luchtvervuiling, minder CO2 en een betere bereikbaarheid van de bedrijven in de Amsterdamse regio. Met aansprekende resultaten.

Breikers is van, voor en door werkgevers. We zijn opgericht door werkgeversverenigingen VNO-NCW en Oram, om de bereikbaarheid van de bedrijven, en daarmee een prettig vestigingsklimaat, in de regio te kunnen blijven garanderen. Maar ook om bedrijven te ondersteunen bij nieuwe wet & regelgeving op het vlak van mobiliteit. Jouw motieven in mobiliteit vormen altijd het uitgangspunt van ons advies. Want hoe beter we erin slagen invulling te geven aan die motieven, hoe duurzamer de oplossingen. Tegelijkertijd boeken we dus ‘maatschappelijke winst’.

Ieder traject is maatwerk. Er zijn natuurlijk grote verschillen, zowel in lokatie, aantal medewerkers en bedrijfscultuur, als wat een organisatie zelf al aan stappen heeft gezet. Als leidraad hanteren we over het algemeen 6 overzichtelijke stappen waarin we tot concreet resultaat komen;

  1. Intakegesprek: wat zijn jullie wensen?
  2. Nulmeting: hoe ziet jullie huidige mobiliteitssituatie eruit (o.a. postcode-analyse)
  3. Inspiratiesessie(s): wat is er allemaal mogelijk, wat sluit aan bij jullie doelstellingen?
  4. Verbeterplan: gebaseerd op de verzamelde kennis, jullie bedrijfscultuur en wensen
  5. Implementatie: ondersteuning bij de uitvoer en hulp bij resultaatmeting
  6. Evaluatie: en indien nodig plannen we een vervolgafspraak

Jazeker. Wij hebben veel kennis in huis op gebied van; kostenbesparing, wet & regelgeving, investeringsaftrek, elektrisch rijden, LEVV’s, subsidies, CO2-uitstoot, oplaadinfrastructuur, goederen hubs en duurzame bedrijfsvoering. Ook hier kunnen wij onze adviesuren onafhankelijk en kosteloos aan werkgevers aanbieden! Met onze handige rekentool bereken je precies wat elektrisch rijden jouw bedrijf oplevert. Ook kun je verschillende elektrische bedrijfswagens met elkaar vergelijken, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt.

Zeker! Sterker nog, onze consultants huren we in bij die bureaus. Maar in ons geval komt de rekening niet bij jou als werkgever terecht, maar bij Breikers. We zijn dus niet marktverstorend. We zijn juist marktstimulerend.

Nee. We zijn op geen enkele manier verbonden aan (commerciële) leveranciers. Omdat we door de overheid worden gefinancierd, wordt daar streng op toegezien. En als ons advies al wijst in de richting van een product of dienst, dan proberen we daarvoor altijd meerdere alternatieven aan te dragen.

Via het contactformulier op onze website. We nemen dan contact met je op en plannen een kennismaking in. Dit kan vaak al op zeer korte termijn. Samen bepalen we dan het plan van aanpak en bekijken we welke consultant het beste bij jouw wensen past.