Al meer dan 400 werkgevers sloten zich aan bij Breikers. Zij gingen aan de slag om de mobiliteit van hun medewerkers en organisatie slimmer en duurzamer te maken. Hoe pakken andere werkgevers dit aan? Wat werkt in de praktijk wel en juist niet? Wat zijn hun tips en trics? Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen.
De Evangelische Omroep (EO), gevestigd in de voormalig aartsbisschoppelijke kweekschool in Hilversum, wil vanuit de visie ‘rentmeesterschap’ zo duurzaam mogelijk opereren. Daar hoort het verminderen van de CO2-uitstoot door reisbewegingen ook bij.
Naar de case‘Kan ik morgen een dagje thuiswerken?’ Dik een jaar geleden stelden collega’s regelmatig deze vraag. Nu draaien ze hem om en vragen ze of ze een dagje naar kantoor mogen komen. In een jaar tijd is het thuiswerken enorm geëvolueerd.
Naar de caseAmsterdam-Zuidoost is flink in beweging. Tot 2040 zijn aan de Zuidoostflank van Amsterdam (een groter gebied dan alleen Zuidoost) 40.000 extra woningen gepland en komen er circa 38.000 extra arbeidsplaatsen bij. Zouden we niet op deze ontwikkeling anticiperen, dan zal het autoverkeer flink toenemen.
Naar de caseIn en rond Amstelveen staat een hoop te gebeuren. De A9 wordt over een lengte van 1,6 kilometer verdiept aangelegd en er komen een hoop nieuwe bedrijven en woningen bij. Hoe gaat gemeente Amstelveen om met deze veranderingen en op welke manier geeft de organisatie zelf het goede voorbeeld?
Naar de caseMarja Ruigrok is wethouder Verkeer en Vervoer van de gemeente Haarlemmermeer en lid van het dagelijks Bestuur van de Vervoerregio Amsterdam. Functies die allemaal te maken hebben met het onderwerp mobiliteit.
Naar de caseDC Klinieken Lairesse in Amsterdam wil graag het mobiliteitsbeleid aanpassen. Efficiëntie, toekomstbestendigheid en duurzaamheid staan hoog in het vaandel en spelen een grote rol bij het nieuwe mobiliteitsbeleid. Evenals het zijn én blijven van een fijne werkgever.
Naar de case