WAAIER – Drie psychologische weerstanden en elf manieren om ze te tackelen

Gedrag van je doelgroep veranderen,
 dat is nog niet zo makkelijk. Er zijn vaak verschillende redenen waarom je doelgroep zich gedraagt zoals ze doet, en niet zoals
jij wil. Op die redenen wil je inspelen
 met je veranderaanpak. Maak daarom gebruik van wat je doelgroep motiveert om het gewenste gedrag te vertonen, maar houd ook rekening met wat je doelgroep tegenhoudt: de weerstanden die je doel- groep ervaart. Anders geef je gas terwijl hun handrem er nog op staat.

In samenwerking met Dijksterhuis & Van Baaren ontwikkelden we deze handige waaier met drie veelvoorkomende psychologische weerstanden en elf technieken die je kunt gebruiken om die hakken uit het zand te krijgen.

Deze waaier én de whitepaper ‘Mobiliteitsgedrag effectief veranderen: een stappenplan’ liever in print ontvangen? Stuur ons dan even een mailtje via info@wijzijnbreikers.nl met daarin jouw naam, functie, bedrijf en adresgegevens. 

Hulp nodig? Schroom niet om hulp te vragen. Wij kunnen onze adviesuren onafhankelijk en kosteloos aan werkgevers aanbieden!

Dit is mogelijk omdat wij onderdeel uitmaken van het programma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid. Hierin werkt de MRA samen met de Rijksoverheid om de bereikbaarheid
van de regio te borgen.

Onze Breikers consultants helpen jou graag verder!

Je kunt ons bereiken via:

info@wijzijnbreikers.nl

020-7059205

INTERESSANT? DEEL DIT ARTIKEL GERUST MET JOUW NETWERK!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Scroll naar top