Dit is onze werkwijze
Breikers helpt werkgevers in Noord-Holland resultaatgericht bij hun transitie naar slimme & duurzame mobiliteit en logistiek. Met onafhankelijk en kosteloos advies op maat en informatieve en inspirerende netwerkbijeenkomsten.
Breikers voor werkgevers
Wij denken met je mee
Met het advies op maat van onze Breikers adviseurs haal je jouw bedrijfsdoelstellingen op het gebied van slimme en duurzame mobiliteit en logistiek. Wij helpen je met onderwerpen zoals thuiswerken, kostenbesparing, lease- en parkeerbeleid, wet- en regelgeving, elektrisch rijden, fietsstimuleringsprogramma’s, het verkleinen van je wagenpark, flexibel werken, betere bereikbaarheid, verhuizingen, subsidies, mobiliteitsbudgetten, openbaar vervoer, BTW-tarieven, CO2-uitstoot, vitaliteit en gedragsverandering.
Samen werken we in zes stappen (hieronder beschreven) toe naar concreet resultaat, waarbij we veel ruimte bieden voor maatwerk. Je krijgt hierbij gemiddeld 40 gratis Breikers adviesuren.
Behoefte aan concreet advies op maat, geheel kosteloos en AVG-proof? Neem dan contact met ons op via info@wijzijnbreikers.nl voor een afspraak.
Hoe doen andere organisaties dat?
Wil je weten hoe andere organisaties dit aanpakken? We koppelen je graag aan bedrijven die, net als jij, werken aan het verduurzamen van hun mobiliteit. Zo leer je van hun ervaringen, uitdagingen en handige tips.

Stappenplan Werkgevers
Kennismaking
We bespreken je huidige mobiliteitssituatie en wensen en bekijken wat wij met onze aanpak voor jouw organisatie kunnen doen.
0-meting
We brengen je huidige mobiliteitsbeleid en het huidige mobiliteitsprofiel van je medewerkers -en desgewenst ook van je goederenstromen- in kaart.
Inspiratiesessie
Met alle betrokken partijen binnen je organisatie bespreken we succesvolle voorbeelden van andere werkgevers die hun mobiliteit slimmer en duurzamer hebben ingericht. Welke stappen passen bij jullie organisatie?
Plan van aanpak
We ontwikkelen een plan van aanpak dat toekomstbestendig is en optimaal aansluit bij de wensen en mogelijkheden van jouw organisatie. Het plan bevat heldere doelen, acties en een tijdspad. Plus de nodige aandacht voor de veranderkundige aspecten die een nieuw mobiliteitsbeleid met zich meebrengt.
Implementatie
Tijdens de implementatie bieden onze adviseurs je ondersteuning waar nodig, zoals bij het selecteren van leveranciers of bij de interne communicatie.
Evaluatie en follow-up
Na een half jaar evalueren we of het nieuwe mobiliteitsbeleid naar wens is. Daar waar nodig of gewenst, kunnen we je aanvullende ondersteuning bieden.
Succesverhalen

Raphaëlstichting “Door de intensieve samenwerking met Breikers hebben we het mobiliteitstraject binnen een paar maanden kunnen uitrollen.”
De Raphaëlstichting is antroposofische zorg en biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking, waarbij individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Er werken in totaal ruim 1300 medewerkers op een 13-tal locaties in Noord-Holland.
Naar de case
Breikers X Woonzorg Nederland “Kijk goed naar je eigen organisatie: wat elders werkt, sluit niet altijd aan bij jouw bedrijf.”
Woonzorg Nederland, een woningcorporatie gericht op senioren en mensen met een beperking, combineert duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid in al haar beleid. Met een focus op sociale huurwoningen kijkt de organisatie kritisch naar de besteding van middelen, ook bij mobiliteit.
Naar de case
Breikers X Sunny Cars “Zitten is wat mij betreft het nieuwe roken en wij willen onze mensen daarom, per se, in beweging houden en dit ook actief faciliteren.”
Sunny Cars is een wereldwijde speler, gespecialiseerd in internationale autoverhuur op basis van het all-inclusive principe. We hebben geen eigen auto’s, maar brengen boekingen wereldwijd onder bij lokale autoverhuurders,” aldus Hans Knottnerus, Managing Director.
Naar de case
Breikers X USoft “We zagen een scheve situatie ontstaan en wilden hierop inspelen door medewerkers meer vrijheid te geven in hun vervoerskeuze”
“Wij willen onze medewerkers de maximale vrijheid geven om hun eigen reisvoorkeuren te maken en zo streven we naar een mobiliteitsbeleid dat zowel flexibel als duurzaam is”
Naar de case
Breikers X Great Place To Work® “Vertrouwen is dé sleutel tot succesvolle organisaties en een goed mobiliteitsbeleid is daar een heel belangrijk onderdeel van.”
Great Place To Work is een dynamisch bedrijf dat andere organisaties helpt bouwen aan een succesvolle organisatiecultuur. Gevestigd in Haarlem maakt het deel uit van een duurzaam kantoorconcept waar verschillende bedrijven samenwerken om maatschappelijke impact te maken.
Naar de case
“Bij Athora Netherlands bouwen we niet alleen aan vermogen voor de toekomst, maar ook aan een duurzame en gelukkige werkomgeving voor vandaag.”
Athora Netherlands is een prominente naam in de Nederlandse pensioenverzekeringsmarkt. Met een geschiedenis die teruggaat tot 1891, heeft het bedrijf zichzelf onderscheiden door een sterke focus op vermogensopbouw voor later. “Als ik zeg Zwitserleven, gaat er meestal wel een belletje rinkelen,” zegt Willem van Biezen
Naar de caseVeelgestelde vragen
Thuiswerken zorgt voor minder filestress, minder CO2-uitstoot door minder vervoersbewegingen.
Kan iedere organisatie bij jullie terecht voor gratis advies?
Ja, iedere organisatie kan contact met ons opnemen voor advies. Wij leveren altijd maatwerk, altijd onafhankelijk en altijd zonder kosten. Onze whitepapers en inspiratie events zijn ook gratis toegankelijk. Als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief blijf je hiervan automatisch op de hoogte.
Jullie hebben, afhankelijk van de grootte van mijn bedrijf, tot 40 adviesuren in de aanbieding. Is dat genoeg?
Ja, de ervaring leert dat onze advisering op maat altijd leidt tot bruikbaar resultaat. Denk aan een postcodescan, workshops en meetings in het teken van kennisoverdracht rond specifieke thema’s. Deze uren worden vaak over enkele weken, soms maanden, verdeeld, omdat verandering binnen een organisatie nou eenmaal tijd kost. We betrekken doorgaans meerdere mensen binnen een organisatie bij het adviestraject. Waar nodig helpen we zelfs bij de eerste stappen van de uitvoering. Het is het resultaat dat telt. Want dikke rapporten die onderin de bureaula verdwijnen, daar heeft niemand wat aan.
Gratis? Wie betaalt jullie dan?
Onze uren worden betaald vanuit het overheidsprogramma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid. Omdat we met ons advies behalve het belang van jou als werkgever tegelijkertijd ook het algemeen maatschappelijke belang dienen. We zorgen samen met de werkgevers die we helpen voor minder onnodige kilometers, minder files, minder tijdverlies, minder luchtvervuiling, minder CO2 en een betere bereikbaarheid van de bedrijven in de Amsterdamse regio. Met aansprekende resultaten.
Door de overheid gefinancierd, maar toch het belang werkgevers voorop. Hoe kan dat nou?
Breikers is van, voor en door werkgevers. We zijn opgericht door werkgeversverenigingen VNO-NCW en Oram, om de bereikbaarheid van de bedrijven, en daarmee een prettig vestigingsklimaat, in de regio te kunnen blijven garanderen. Maar ook om bedrijven te ondersteunen bij nieuwe wet & regelgeving op het vlak van mobiliteit. Jouw motieven in mobiliteit vormen altijd het uitgangspunt van ons advies. Want hoe beter we erin slagen invulling te geven aan die motieven, hoe duurzamer de oplossingen. Tegelijkertijd boeken we dus ‘maatschappelijke winst’.
Hoe ziet zo'n adviestraject bij jullie eruit
Ieder traject is maatwerk. Er zijn natuurlijk grote verschillen, zowel in lokatie, aantal medewerkers en bedrijfscultuur, als wat een organisatie zelf al aan stappen heeft gezet. Als leidraad hanteren we over het algemeen 6 overzichtelijke stappen waarin we tot concreet resultaat komen;
- Intakegesprek: wat zijn jullie wensen?
- Nulmeting: hoe ziet jullie huidige mobiliteitssituatie eruit (o.a. postcode-analyse)
- Inspiratiesessie(s): wat is er allemaal mogelijk, wat sluit aan bij jullie doelstellingen?
- Verbeterplan: gebaseerd op de verzamelde kennis, jullie bedrijfscultuur en wensen
- Implementatie: ondersteuning bij de uitvoer en hulp bij resultaatmeting
- Evaluatie: en indien nodig plannen we een vervolgafspraak
Helpen jullie ook bij logistieke vraagstukken?
Jazeker. Wij hebben veel kennis in huis op gebied van; kostenbesparing, wet & regelgeving, investeringsaftrek, elektrisch rijden, LEVV’s, subsidies, CO2-uitstoot, oplaadinfrastructuur, goederen hubs en duurzame bedrijfsvoering. Ook hier kunnen wij onze adviesuren onafhankelijk en kosteloos aan werkgevers aanbieden! Met onze handige rekentool bereken je precies wat elektrisch rijden jouw bedrijf oplevert. Ook kun je verschillende elektrische bedrijfswagens met elkaar vergelijken, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt.
Er zijn toch ook commerciële bureaus die hetzelfde advies geven?
Zeker! Sterker nog, onze consultants huren we in bij die bureaus. Maar in ons geval komt de rekening niet bij jou als werkgever terecht, maar bij Breikers. We zijn dus niet marktverstorend. We zijn juist marktstimulerend.
Wordt jullie advies dan misschien via betalende leveranciers terug verdient?
Nee. We zijn op geen enkele manier verbonden aan (commerciële) leveranciers. Omdat we door de overheid worden gefinancierd, wordt daar streng op toegezien. En als ons advies al wijst in de richting van een product of dienst, dan proberen we daarvoor altijd meerdere alternatieven aan te dragen.
Hoe kan ik me aanmelden?
Via het contactformulier op onze website. We nemen dan contact met je op en plannen een kennismaking in. Dit kan vaak al op zeer korte termijn. Samen bepalen we dan het plan van aanpak en bekijken we welke consultant het beste bij jouw wensen past.

Wij helpen jou graag op weg!
Is jouw bedrijf ook toe aan een slimmere manier van mobiliteit? Wij adviseren onafhankelijk en geheel kosteloos.